ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Elblągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran listy informacji

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Nabicie numeru nadwozia, podwozia lub ramy. Wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej

Opis sprawy

Wydanie decyzji na nabicie numeru nadwozia, podwozia lub ramy albo wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej w okręgowej stacji diagnostycznej.

Wykaz niezbędnych dokumentów i formularzy do wypełnienia

  • wniosek o nadanie cech identyfikacyjnych pojazdu i wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej (pobierz – W-27),
  • dowód własności ramy lub podwozia,
  • dowód rejestracyjny,
  • opinia rzeczoznawcy samochodowego, który jest wpisany na listę prowadzoną przez ministra właściwego ds. transportu - tylko w przypadku, gdy cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu, została zniszczona podczas wypadku drogowego albo naprawy lub nie została umieszczona przez producenta na pojeździe zabytkowym,
  • oświadczenie, że pojazd został zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej – dotyczy pojazdu, którego markę określa się jako "SAM",
  • dokument potwierdzający, że w pojeździe:
    • dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego,
    • odzyskanym po kradzieży cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
    • nabytym na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
    • dla którego prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu, cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
    • aktualny dowód rejestracyjny
  • aktualny dowód osobisty

Sposób wypełnienia dokumentów

Wniosek należy wypełnić czytelnie, a dane w nim zawarte potwierdzić podpisem. Do wniosku należy również złożyć komplet wymaganych dokumentów.

Wymagane opłaty, forma i miejsce ich wnoszenia

  • Opłata skarbowa – 10,00 zł za wydanie decyzji
  • Opłata skarbowa w przypadku reprezentowania właściciela przez pełnomocnika – 17,00 zł jeśli jest wymagana (pobierz – W-3)
Powyższe opłaty można uiścić w kasie znajdującej się w Starostwie Powiatowym w Elblągu, ul. Saperów 14a (parter, pok. 18) lub przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Elblągu: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna 56 1020 1811 0000 0902 0334 1161.

Terminy składania dokumentów

Brak

Miejsce składania dokumentów

Starostwo Powiatowe w Elblągu Wydział Komunikacji i Transportu (parter, pok. 15)
ul. Saperów 14a
82 300 Elbląg,
tel. 55 239 49 14, tel. kom. 577 580 132
e-mail:
godziny obsługi: poniedziałek, wtorek, czwartek: 8:00-15:00; środa: 8:00-16:30; piątek 8:00-13:30

Sposób i termin załatwienia

Niezwłocznie.
 

Tryb odwoławczy

Brak.

Informacje dodatkowe

Brak

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 z późn. zm.),
  • rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1847z późn. zm.),
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1849z późn. zm.),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 późn. zm.),
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775z późn. zm.).

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Elblągu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-07-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jacek Żółtowski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-07-24 13:11:46
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Jacek Żółtowski
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-07-24 13:12:10
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Jacek Żółtowski
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-07-24 13:12:10
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
173 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »