Ekran szczegółów informacji
Szczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr - brak tytułu
Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Elblągu
za okres od 31 sierpnia 2007 r. do 28 września 2007 r.
W okresie międzysesyjnym, tj. od 31 sierpnia 2007 r. Zarząd obradował
3 – krotnie, w tym jedno posiedzenie odbyło się po ostatniej Sesji.
Ø Główne tematy obrad:
- Zarząd monitorował kwestię zabezpieczenia dyżurów całodobowych na potrzeby zarządzania kryzysowego.
Zapis art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym zobowiązał Starostę do zabezpieczenia całodobowych dyżurów w celu przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego. Ponieważ ustawa ta została zaskarżona do Trybunału Konstytucyjnego, od dnia 1 października zabezpieczono dyżury tylko do końca 2007 roku poprzez pełnienie przez 2 osoby z BPZ dyżurów pod telefonem po godzinach pracy oraz w soboty, niedziele i święta zgodnie z ustalonym miesięcznym harmonogramem dyżurów. W związku z tym zachodzi konieczność przyznania dodatku specjalnego w wysokości 20% uposażenia zasadniczego dla 2 osób, zmiana zatrudnienia P. Sołowieja z ¾ na pełny etat i zakup tel. komórkowego z abonamentem miesięcznym 50 zł. Łączny skutek wprowadzenia tych zmian do końca roku zamyka się kwotą 4.086 zł.
Z wyliczeń wynika, że ewentualne zatrudnienie 4 osób na dyżurach na umowę zlecenie po godzinach pracy oraz w soboty, niedziele i święta do końca roku kosztowałoby ponad 13 tys. zł.
Ø Z zakresu oświaty:
Zarząd wyraził zgodę na nauczanie indywidualne dla 3 uczniów
z ZS w Pasłęku i 2 uczniów z ZS w Gronowie Górnym. Uczniowie ci wg orzeczeń Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej wymagają szczególnej pomocy. Zarząd przyznał po 12 godzin indywidualnego nauczania dla każdego z nich.
Zarząd przyjął informację o przebiegu realizacji projektu stypendialnego „Pomoc stypendialna uczniom szkół ponadgimnazjalnych powiatu elbląskiego z obszarów wiejskich na rok szkolny 2006/2007.”
W nowym okresie programowania 2007-2013 mają ulec zmianie zasady korzystania przez uczniów z różnych form pomocy stypendialnej. Zasady tej pomocy będą znane w późniejszym terminie.
Zarząd analizował wniosek Dyrektor MOW w Kamionku Wielkim dotyczący przyznania dodatkowych środków w wysokości 46.350 zł, w związku z decyzją Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Elblągu i pozostawił go bez rozpoznania z uwagi na możliwość pozyskania przez jednostkę dodatkowych środków
z przeznaczeniem na wydatki bieżące w ramach konkursu ogłoszonego przez MEN na doposażenie placówek resocjalizacyjnych. Zarząd zobowiązał Dyrektor Dryll do przedłożenia na październikowym posiedzeniu Zarządu Powiatu informacji o środkach pozabużetowych, które udało się pozyskać dla jednostki.
W związku z wnioskiem Dyrektor MOW w Kamionku Wielkim
dotyczącym zwiększenia planu budżetu jednostki na rok 2007
o kwotę 389 756,00 zł, Zarząd, uznając przedstawione potrzeby za zawyżone w stosunku do wykonania planu finansowego jednostki za 8 m-cy, postanowił jedynie uruchomić dodatkowe 70 tys. zł
z przeznaczeniem na remont klasopracowni (70 tys. Zarząd przyznał jednostce w lipcu br., ale oferty złożone na realizację tego zadania przewyższały tę kwotę, w związku z czym unieważniono postępowanie przetargowe).
Zarząd, zaniepokojony wzrostem wydatków na wynagrodzenia
w MOW w Kamionku Wielkim, zobowiązał Wydział Finansowy do przeprowadzenia kontroli problemowej w tym zakresie.
Ø Z zakresu gospodarki nieruchomościami:
Zarząd zatwierdził wykazy nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, położonych w Kamionku Wielkim (4 działki – cena wywoławcza od 95 do 138 tys. zł, sprzedaż w drodze przetargu ustnego nieograniczonego) i Suchaczu (sprzedaż w drodze bezprzetargowej na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – łączna cena nieruchomości 18 tys. zł)
Zarząd wyraził zgodę na przełożenie terminu zawarcia umowy notarialnej przeniesienia prawa własności do działki 8/5 w Pasłęku (budynek byłego laboratorium) – ostateczny termin ustalono na dzień 27.09.07.
Ø Z zakresu pomocy społecznej:
Zarząd zatwierdził podział środków w kwocie 442.462 zł przyznanych przez Wojewodę Warmińsko – Mazurskiego na osiągnięcie
i utrzymanie standardów w placówkach pomocowych i placówce opiekuńczo – wychowawczej:
DPS w Tolkmicku – 70.650 zł,
DPS „Krokus” we Władysławowie – 45.000 zł,
DPS w Rangórach – 233.034 zł,
DD „Orle Gniazdo” w Marwicy – 93.777 zł.
Zarząd przyznał dodatkowe środki dla PCPR w kwocie 2.000 zł
z przeznaczeniem na wsparcie kampanii promującej rozwój rodzinnej opieki zastępczej.
Ø Inne tematy:
Zarząd zapoznał się z analizą statystycznych zagrożeń, przyczyn powstawania pożarów oraz działań kontrolno – rozpoznawczych na terenie powiatu elbląskiego za okres I półrocza 2007 r. oraz ze sprawozdaniem z działalności Komendanta Miejskiego Policji
w Elblągu oraz informacją o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego w powiecie ziemskim elbląskim za I półrocze 2007 roku.
Zarząd zapoznał się z wnioskiem Komendy Miejskiej PSP w Elblągu dot. udzielenia wsparcia materialnego (zakup 6 sztuk odzieży chroniącej przed użądleniami) i postanowił sfinansować zakup
3 sztuk odzieży ochronnej z rezerwy PFOŚiGW (koszt ok. 1 tys. zł).
Zarząd przyjął informację o stanie środowiska na obszarze Powiatu Elbląskiego w 2006 roku.
Zarząd przyjął sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za okres 7 i 8 miesięcy 2007 roku.
Zarząd zaopiniował pozytywnie, bez uwag projekt zmian w sprawie pozbawienia dróg kategorii powiatowych, znajdujących się na terenie gminy Płoskinia (Powiat Braniewski) celem zaliczenia ich do kategorii dróg gminnych.
Ø W okresie międzysesyjnym Zarząd podjął 4 uchwały:
· 2 uchwały dotyczyły spraw finansowych:
· uchwałą zmieniono układ wykonawczy budżetu powiatu na 2007 r.,
· uchwałą zmieniono harmonogram realizacji dochodów
i wydatków budżetu Powiatu Elbląskiego na rok 2007,
uchwałą powołano Komisję przetargową do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na roboty wykończeniowe na poddaszu i budowę toalety oraz montaż platformy przyschodowej dla osób niepełnosprawnych w budynku Starostwa Powiatowego w Elblągu przy ul. Saperów 14A
uchwałą ogłoszono konkurs na stanowisko dyrektora ZSZ w Elblągu oraz powołano komisje konkursową.
Zarząd pozytywnie zaopiniował i rekomenduje Radzie Powiatu wszystkie przedkładane informacje i projekty uchwał, jakie będą dzisiaj rozpatrywane.