Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
CZASOWE WYCOFANIE POJAZDU Z RUCHU
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2024-11-28 12:15:35 przez Jacek Żółtowski
Opis sprawy
Czasowego wycofania pojazdu z ruchu dokonuje na wniosek właściciela pojazdu lub podmiotu, któremu powierzono pojazd , starosta właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, wydając decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu. Wycofaniu czasowemu z ruchu podlegają zarejestrowane:
- samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,
- ciągniki samochodowe,
- pojazdy specjalne,
- autobusy,
- samochody osobowe w związku z koniecznością wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji.
Wykaz niezbędnych dokumentów i formularzy do wypełnienia
- wniosek (podanie) – (pobierz-W-2),
- dowód rejestracyjny pojazdu,
- tablice rejestracyjne pojazdu
- polisa ubezpieczenia OC ( do wglądu),
- oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń o konieczności wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji (pobierz-W-12)
- aktualny dowód osobisty.
Do czasowego wycofania pojazdu wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli z dowodami osobistymi do wglądu lub osoby reprezentującej wszystkich współwłaścicieli z pisemnym pełnomocnictwem (pobierz-W-3)
Sposób wypełnienia dokumentów
Wniosek należy wypełnić czytelnie, a dane w nim zawarte potwierdzić podpisem. Do wniosku należy również złożyć komplet wymaganych dokumentów.
Wymagane opłaty, forma i miejsce ich wnoszenia
- Czasowe wycofanie z ruchu samochodu osobowego na okres od 3 do 12 miesięcy bez możliwości przedłużenia tego okresu i nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia, w którym upłynął okres czasowego wycofania określony w ostatniej decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu – 80,00 zł.
- Czasowe wycofanie z ruchu pozostałych pojazdów na okres od 2 do 24 miesięcy. Okres ten może być przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać 48 miesięcy, licząc od dnia wydania decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu. 2 miesiące – 80,00 zł.
- W przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące, opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu o:
- 4 zł – od 3 do 12 miesiąca,
- 2 zł – od 13 do 24 miesiąca,
- 0,25 zł – od 25 do 48 miesiąca.
Powyższe opłaty można uiścić w kasie znajdującej się w Starostwie Powiatowym
w Elblągu, ul. Saperów 14a (parter, pok. 18) lub przelewem na konto bankowe Starostwa Powiatowego w Elblągu prowadzone przez PKO BP S.A o numerze 41 1020 1752 0000 0902 0006 9302
w Elblągu, ul. Saperów 14a (parter, pok. 18) lub przelewem na konto bankowe Starostwa Powiatowego w Elblągu prowadzone przez PKO BP S.A o numerze 41 1020 1752 0000 0902 0006 9302
- opłata skarbowa w przypadku reprezentowania właściciela przez pełnomocnika 17,00 zł, jeśli jest wymagana
Powyższe opłaty można uiścić w kasie znajdującej się w Starostwie Powiatowym
w Elblągu, ul. Saperów 14a (parter, pok. 18) lub przelewem konto bankowe Urzędu Miejskiego w Elblągu: 66 1160 2202 0000 0006 2123 0975
w Elblągu, ul. Saperów 14a (parter, pok. 18) lub przelewem konto bankowe Urzędu Miejskiego w Elblągu: 66 1160 2202 0000 0006 2123 0975