ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Elblągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

CZASOWE WYCOFANIE POJAZDU Z RUCHU

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2024-11-28 12:15:35 przez Jacek Żółtowski

Opis sprawy

Czasowego wycofania pojazdu z ruchu dokonuje na wniosek właściciela pojazdu lub podmiotu, któremu powierzono pojazd , starosta właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, wydając decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu. Wycofaniu czasowemu z ruchu podlegają zarejestrowane:
  • samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,
  • ciągniki samochodowe,
  • pojazdy specjalne,
  • autobusy,
  • samochody osobowe w związku z koniecznością wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji.
     

Wykaz niezbędnych dokumentów i formularzy do wypełnienia

  • wniosek (podanie) – (pobierz-W-2),
  • dowód rejestracyjny pojazdu,
  • tablice rejestracyjne pojazdu
  • polisa ubezpieczenia OC ( do wglądu),
  • oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń o konieczności wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji (pobierz-W-12)
  • aktualny dowód osobisty.
     
Do czasowego wycofania pojazdu wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli z dowodami osobistymi do wglądu lub osoby reprezentującej wszystkich współwłaścicieli z pisemnym pełnomocnictwem (pobierz-W-3)

Sposób wypełnienia dokumentów

Wniosek należy wypełnić czytelnie, a dane w nim zawarte potwierdzić podpisem. Do wniosku należy również złożyć komplet wymaganych dokumentów.

 

Wymagane opłaty, forma i miejsce ich wnoszenia

  • Czasowe wycofanie z ruchu samochodu osobowego na okres od 3 do 12 miesięcy bez możliwości przedłużenia tego okresu i nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia, w którym upłynął okres czasowego wycofania określony w ostatniej decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu – 80,00 zł.
  • Czasowe wycofanie z ruchu pozostałych pojazdów na okres od 2 do 24 miesięcy. Okres ten może być przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać 48 miesięcy, licząc od dnia wydania decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu. 2 miesiące – 80,00 zł.
  • W przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące, opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu o:
- 4 zł – od 3 do 12 miesiąca,
- 2 zł – od 13 do 24 miesiąca,
- 0,25 zł – od 25 do 48 miesiąca.
 
Powyższe opłaty można uiścić w kasie znajdującej się w Starostwie Powiatowym
w Elblągu, ul. Saperów 14a (parter, pok. 18) lub przelewem na konto bankowe Starostwa Powiatowego w Elblągu prowadzone przez PKO BP S.A o numerze  41 1020 1752 0000 0902 0006 9302
  • opłata skarbowa w przypadku reprezentowania właściciela przez pełnomocnika 17,00 zł, jeśli  jest wymagana
Powyższe opłaty można uiścić w kasie znajdującej się w Starostwie Powiatowym
w Elblągu, ul. Saperów 14a (parter, pok. 18) lub przelewem konto bankowe Urzędu Miejskiego w Elblągu: 66 1160 2202 0000 0006 2123 0975
« powrót do poprzedniej strony