Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Elblągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Szczegóły informacji

Otwarty Konkurs Ofert

Informacja ogłoszona dnia 2023-02-08 08:12:12 przez Karina Ulewska

Akapit nr 1 - brak tytułu

Elbląg, 2023-11-27
Zarząd Powiatu w Elblągu
Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację w roku 2024 zadania publicznego w zakresie powierzenia prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego przez organizację prowadzącą działalność pożytku publicznego, z lokalizacją w miejscowości Pasłęk, ul. Wojska Polskiego 14.
 
Podmiot wyłoniony w otwartym konkursie ofert: Elbląskie Centrum Mediacji i Aktywizacji Społecznej w Elblągu
Termin realizacji zadania: 01.01.2024 r. – 31.12.2024 r.
Kwota dotacji: 68.245,32 zł
 
_________________________________________
Elbląg, 2023-10-17
 
ZARZĄD POWIATU w ELBLĄGU
 
ogłasza otwarty konkurs ofert
na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Elbląskiego w 2024 r. w miejscowości Pasłęk, ul. Wojska Polskiego 14.
 
Postępowanie prowadzone jest w szczególności zgodnie z:
1) ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 945), zwanej dalej: ustawą o nieodpłatnej pomocy prawnej;
2) ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 571);
3) ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.);
4) rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 października 2023 r. w sprawie wysokości kwoty bazowej w 2024 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 2135).
 
I. Informacje ogólne:
1. Konkurs ogłasza Zarząd Powiatu w Elblągu.
2. Konkurs jest organizowany w związku z realizacją ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej.
Głównym celem zadania jest udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Elbląskiego w 2024 r. w miejscowości Pasłęk, ul. Wojska Polskiego 14.
Pomocy prawnej mogą udzielać organizacje pozarządowe prowadzące działalność pożytku publicznego z zastrzeżeniem poniższych postanowień.
3. Wyłoniony w drodze otwartego konkursu ofert podmiot prowadzący w 2024 roku punkt nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie Powiatu Elbląskiego zobowiązany będzie do realizowania zadania zgodnie z przepisami ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej.
                                                                                           
II. Przedmiot konkursu:
1. Przedmiotem konkursu jest wyłonienie organizacji pozarządowej w zakresie realizacji rodzaju zadania zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1b lub 22a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, wpisaną na listę, o której mowa w art. 11d ust. 1 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, prowadzoną przez właściwego wojewodę, w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, która podejmie się:
1) prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
albo
2) udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Elbląskiego w 2024 roku.
2. Wojewoda Warmińsko-Mazurski prowadzi listę organizacji pozarządowych, o których mowa w ust. 1, uprawnionych do prowadzenia punktów na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego.
3. Organizacje, o których mowa w ust. 2 uprawnione są do złożenia ofert na otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Elbląskiego w 2024 roku
w miejscowości Pasłęk, ul. Wojska Polskiego 14.
4. Starosta Elbląski w umowie zawartej z organizacją pozarządową określi m.in. szczegółowy harmonogram udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Zgodnie z ustawą, nieodpłatna pomoc prawna powinna być udzielana w przeciętnym wymiarze 5 dni w tygodniu, co najmniej 4 godziny dziennie, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. W przypadku, gdy liczba osób uprawnionych, którym ma zostać udzielona nieodpłatna pomoc prawna oraz świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, uniemożliwia sprawne umawianie terminów wizyt w punktach na obszarze powiatu elbląskiego, czas trwania dyżuru może ulec wydłużeniu do co najmniej 5 godzin dziennie, przeczymy:
1) wydłużenie czasu trwania dyżuru następuje na żądanie Starosty. Możliwość wydłużenia czasu trwania dyżuru w trakcie roku określa się jako jeden z warunków otwartego konkursu ofert, o którym mowa w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 571);
2) wydłużenie czasu trwania dyżuru nie powoduje zwiększenia środków przeznaczonych na realizację zadania w danym roku;
3) osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 20), może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, z wyłączeniem nieodpłatnej mediacji, także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w sytuacji, o której mowa powyżej, nie powoduje zwiększenia środków przeznaczonych na realizację zadania w danym roku.
5. Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
1) poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej „osobą uprawnioną” o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowo administracyjnym lub
2) wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego lub
3) sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w ppkt. 1 i 2 z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym lub
4) nieodpłatną mediację lub
5) sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienia pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.
6. Świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego obejmuje:
1) działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zamierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym w razie potrzeby, sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji;
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych, porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego;
2) nieodpłatną mediację.
7. Nieodpłatne mediacje obejmują:
1) poinformowanie osoby uprawnionej o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji oraz korzyściach z tego wynikających;
2) przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji;
3) przygotowanie projektu wniosku o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w sprawie karnej;
4) przeprowadzenie mediacji;
5) udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem.
8. W sprawach nieuregulowanych ustawą o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej do nieodpłatnej mediacji stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1550 ze zm.) o mediacji.
9. Nieodpłatna mediacja może być prowadzona pomiędzy stronami dążącymi do polubownego rozwiązania sporu. Stroną inicjującą przeprowadzenie nieodpłatnej mediacji może być wyłącznie osoba uprawniona.
10. Nieodpłatną mediację prowadzi mediator.
11. W przypadku, o którym mowa kartę pomocy wypełnia się tylko raz, po zakończeniu mediacji, wskazując dodatkowo liczbę i łączny czas trwania posiedzeń mediacyjnych oraz wynik mediacji.
12. W przypadku nieodpłatnej mediacji zakłada się, że będzie ona prowadzona w zależności od bieżącego zapotrzebowania, czyli zgłoszonych, przez osoby uprawnione, potrzeb. Jedne spotkanie z mediatorem poświęcone nieodpłatnej mediacji w zakresie, o którym mowa w art. 4a ust. 1 pkt 4 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (tj. w zakresie przeprowadzenia mediacji), podczas dyżuru nie może przekroczyć połowy czasu trwania dyżuru.
13. Ponadto w ramach umowy, organizacji pozarządowej powierza się jednocześnie zadania z zakresu edukacji prawnej, realizowane w związku z problemami zgłaszanymi w trakcie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, zgodnie w art. 3b ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej w brzmieniu obowiązującym od dnia 01.01.2024 r.
W umowie Starosta może określić preferowane formy realizacji zadań z zakresu edukacji prawnej.
14. Jeżeli organizacja pozarządowa przewiduje dyżury o określonej specjalizacji, zobowiązana jest do określenia tego w ofercie.
15. Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
1) Obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej i podmiotu zrównanego realizującego zadanie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniony co najmniej w minimalnym wymiarze o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
2) W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
3) Rekomendujemy opisanie w składanej ofercie realizacji zadania publicznego w jaki sposób zostanie zapewniona dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym, a także ewentualnie dostęp alternatywny.
 
III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania: 68.245,32 zł.
 
IV. Podmioty uprawnione do złożenia oferty:
1. O powierzenie prowadzenia w 2024 r. punktu, w którym będzie udzielana nieodpłatna pomoc prawna oraz świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie albo udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie może ubiegać się organizacja pozarządowa prowadząca działalność pożytku publicznego w zakresie, o którym mowa w art. 4. ust. 1 pkt 1b lub 22a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, która jest wpisana na listę, o której mowa w art. 11d ust. 1 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, prowadzoną przez właściwego wojewodę, w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
2. Zarząd Powiatu w Elblągu dokona wyboru oferty i powierzy realizację zadania w drodze umowy.
3. Umowa wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. Umowa może być zawarta na czas realizacji zadania lub na czas określony, nie dłuższy niż do 31 grudnia 2024 roku. Wzór umowy stanowi załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. poz. 2057).
4. Podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1b ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjmują powierzenie realizacji zadania na zasadach określonych w umowie, a Zarząd Powiatu w Elblągu zobowiązuje się do przekazania na realizację zadania odpowiednich środków publicznych w formie dotacji.
5. Zarząd Powiatu może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolności do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
6. Pozostałe zasady przyznawania środków finansowych określają przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz inne przepisy prawne, w tym w szczególności ustawa o nieodpłatnej pomocy prawnej.
 
V. Terminy i warunki realizacji zadania:
1. Termin realizacji zadania - od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.
2. Miejsce realizacji zadania: Pasłęk, ul. Wojska Polskiego 14 (Starostwo Powiatowe w Elblągu, Stanowisko Zamiejscowe w Pasłęku) poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godz. 900 – 1300, środa w godz. 1300 – 1700.
3. W przypadku zmiany lokalizacji punktu bądź godzin udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej zleceniobiorca zobowiązany jest do świadczenia nieodpłatnej pomoc prawnej w zmienionej lokalizacji bądź w zmienionych godzinach.
W umowie o realizacji zadania, organizacji pozarządowej, która będzie prowadzić punkt nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo udzielania nieodpłatnej pomocy prawna lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego powierzy się także realizację zadania z zakresu edukacji prawnej poprzez opracowanie informatorów i poradników o prawach i obowiązkach obywatelskich, a także o mediacji oraz sposobach polubownego rozwiązywania sporów. Na realizację zadania z zakresu edukacji prawnej organizacja pozarządowa otrzyma w ramach dotacji środki w wysokości 4.221,36 zł (3% kwoty przyznanej dla powiatu dotacji).
4. Dopuszcza się w trakcie realizacji zadania możliwość dokonywania przesunięć w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami o 10 %, z tym że nie zezwala się na przesunięcie pomiędzy kosztami przeznaczonymi na prowadzenie punku, a kosztami na edukację prawną. Zmiany do wyżej określonych poziomów nie wymagają aneksu do umowy.
5. Realizując zadanie z zakresu prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego należy zapewnić profesjonalne i rzetelne świadczenie usług, w szczególności w sytuacji, gdy zachodzi konflikt interesów oraz poufność w związku z udzielaniem pomocy i jego dokumentowaniem.
6. Osoby realizujące bezpośrednio zadanie winny umożliwiać świadczenie usług osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20). Wyżej wymienionym osobom może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna oraz świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, z wyłączeniem nieodpłatnej mediacji, także poza punktem (w ramach wizyt domowych) albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
7. Osoby realizujące bezpośrednio zadania muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w tym zakresie, zgodnie art. 5 oraz art. 11 ust. 3 (w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej) lub art. 11 ust. 3a (w zakresie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego) ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej.
8. Zleceniobiorca zapewnia właściwe oznakowanie lokalu na zewnątrz i wewnątrz budynku oraz informację o osobach uprawnionych i zakresie udzielanej pomocy lub porad od 1 stycznia 2024 r.
9. Zleceniobiorca zobowiązany jest do złożenia sprawozdania z wykonania zadania publicznego według wzoru określonego rozporządzeniem.
10. Szczegółowe warunki realizacji zadania określa umowa.
 
VI. Termin i warunki składania ofert
1. Oferty sporządzone wg wzoru określonego w rozporządzeniu, o którym mowa powyżej, należy składać osobiście lub za pośrednictwem poczty polskiej w terminie od 18 października do 8 listopada 2023 r. na adres Starostwa Powiatowego w Elblągu, 82-300 Elbląg,  ul. Saperów 14A, w godzinach pracy Urzędu.
Decyduje data wpływu do Urzędu, a nie data stempla pocztowego.
2. Oferty należy sporządzić w języku polskim, pisemnie pod rygorem nieważności w formie komputerowej z wypełnieniem wszystkich miejsc w ofercie.
3. Oferty powinny być sporządzone na drukach określonych w rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. poz. 2057).
4. W formularzu oferty należy uzupełnić punkt 6 „Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego działu III” – rezultaty ilościowe, nie procentowe.
5. Oferty przesłane faksem nie będą przyjmowane.
6. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
7. O powierzenie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może ubiegać się organizacja pozarządowa w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1b ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, jest wpisana na listę, o której mowa w art. 11d ust. 1 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, prowadzoną przez właściwego wojewodę, w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
8. Nieodpłatnej pomocy prawnej w punkcie nieopłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego powierzonej do prowadzenia organizacji pozarządowej może udzielać także:
1) doradca podatkowy - w zakresie prawa podatkowego, z wyłączeniem spraw podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej;
2) osoba, która:
a) ukończyła wyższe studia prawnicze i uzyskała tytuł magistra lub zagraniczne studia prawnicze uznane w Rzeczypospolitej Polskiej,
b) posiada co najmniej trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych ze świadczeniem pomocy prawnej,
c) korzysta w pełni z praw publicznych oraz ma pełną zdolność do czynności prawnych,
d) nie była karana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
3) mediator w zakresie nieodpłatnej mediacji.
9. Do oferty należy załączyć następujące dokumenty i oświadczenia (w przypadku kopii każda ze stron powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez upoważnione osoby reprezentujące dany podmiot):
1) oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych – zawarte w końcowej części ogłoszenia;
2) aktualny statut podmiotu;
3) aktualny odpis z rejestru sądowego lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących;
4) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotu składającego ofertę niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta;
5) kserokopię decyzji Wojewody o wpisaniu na listę organizacji pozarządowych uprawnionych do prowadzenia punktów na obszarze Województwa Warmińsko-Mazurskiego ze wskazaniem zakresu udzielania pomocy, czyli z zaznaczeniem czy organizacja udziela nieodpłatnej pomocy prawnej, czy świadczy nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, czy prowadzi nieodpłatną mediację (dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem).
W przypadku gdy złożona decyzja jest nieaktualna, a na stronie BIP Wojewody organizacja jest również wykreślona, weryfikacji dokonuje Komisja przy pomocy listy zamieszczonej na stornie BIP Wojewody – do oceny zostanie dołączony wyciąg z określoną datą.
6) sprawozdanie merytoryczne i finansowe za ostatni rok (bilans, rachunek wyników lub rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa);
7) informację zawierającą imiona i nazwiska adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych, osób, o których mowa w art. 11 ust. 3 pkt 2 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, lub doradców oraz mediatorów, o których w art. 4a ust. 6 ww. ustawy, z którymi organizacja zawarła umowy o udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej, świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub prowadzenie nieodpłatnej mediacji (zgodnie z art. 11 d ust. 8 pkt 2 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej);
8) porozumienia o wolontariacie zawarte z osobami, które będą wykonywały świadczenia w ramach prowadzonego punktu, w tym służyły asystą osobom, o których mowa w art. 4 ustawy mającym trudności w samodzielnej realizacji porady, w szczególności z powodu niepełnosprawności, podeszłego wieku albo innych okoliczności życiowych;
9) oświadczenie o zapewnieniu zastępstwa w przypadku wystąpienia przeszkody w realizacji zadania. Osoby zastępujące również muszą być wymienione na liście osób przekazanych przez organizację pozarządową Wojewodzie.
10. Niewskazane jest załączanie kserokopii CV zatrudnionych osób i rekomendacji dla organizacji.
11. Kopie wymaganych załączników powinny być potwierdzone przez oferenta za zgodność z oryginałem.
12. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne i prawidłowe, złożone według obowiązującego wzoru, w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym, z zastrzeżeniem pkt VII ppkt 3-5.
13. Z organizacją wyłonioną w konkursie zostanie podpisana umowa, w której zostaną określone szczegółowe warunki prowadzenia zadania oraz sposób finansowania i rozliczania się z przyznanej dotacji.
14. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. Dotację na realizację zadania publicznego otrzyma podmiot, którego oferta zostanie wybrana w postępowaniu konkursowym.
 
VII. Tryb, kryteria i termin dokonania wyboru ofert
1. Złożone oferty będą podlegały ocenie formalnej i ocenie merytorycznej.
2. Złożone oferty przed przekazaniem do opinii Komisji Konkursowej, podlegają wstępnej ocenie formalnej przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Organizacyjnego i koordynatora ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi w Wydziale Promocji Powiatu, Edukacji, Kultury i Sportu.
3. W przypadku stwierdzenia braków formalnych w ofercie, dopuszcza się możliwość wezwania oferentów do ich usunięcia w terminie 5 dni kalendarzowych.
4. Lista ofert zawierająca braki formalne wraz z wezwaniem do ich usunięcia zostanie zamieszczona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Elblągu oraz na stronie www.powiat.elblag.pl zakładka organizacje pozarządowe - „Otwarty konkurs ofert”. Przewidywany termin upublicznienia listy – 10 listopada 2023 r.
5. Uzupełnieniu mogą podlegać wyłącznie następujące braki formalne:
1) niewypełnione lub niewłaściwe wypełnione wymagane pola formularza ofertowego;
2) niewykreślone lub niewypełnione pola oświadczenia w części końcowej oferty;
3) brak wymaganych załączników;
4) dołączone dokumenty są nieczytelne lub budzą wątpliwości;
5) brak podpisów osób uprawnionych do reprezentowania oferenta;
6) błędy w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego.
6. Do ostatecznej oceny formalnej i merytorycznej ofert złożonych w ogłoszonym konkursie powołuje się uchwałą Zarządu Powiatu w Elblągu Komisję Konkursową. Szczegółowe zasady jej działania zostaną określone w regulaminie pracy Komisji. W skład Komisji może wchodzić dodatkowo przedstawiciel wojewody.
7. Odrzuceniu podlegają oferty:
  1. złożone na drukach innych niż wskazane w niniejszym ogłoszeniu;
  2. dotyczące zadania nieujętego w niniejszym ogłoszeniu konkursowym;
  3. złożone po terminie;
  4. których termin realizacji zadania jest inny niż w ogłoszeniu;
  5. złożone przez podmiot nieuprawniony;
  6. złożone przez organizację, która według statutu nie prowadzi działalności w dziedzinie objętej konkursem;
  7. nie dotyczące pod względem merytorycznym zadania wskazanego w ogłoszeniu;
  8. podpisane przez osoby nieupoważnione;
  9. oferty nie posiadające kompletu wymaganych załączników określonych w dziale VI, mimo wezwania do uzupełnienia;
  10. które nie usunęły braków formalnych w wyznaczonym czasie, mimo wezwania do uzupełnienia.
8. Ocena merytoryczna obejmuje następujące kryteria:
  1. merytoryczne (stopień, w jakim oferta odpowiada warunkom realizacji zadania) – ocena do 15 pkt;
  2. organizacyjne (posiadanie odpowiedniego doświadczenia oraz potencjału ludzkiego, ekonomicznego i rzeczowego) – ocena do10 pkt;
  3. dotychczasowe doświadczenie w realizacji zadań podobnego typu – ocena do 5 pkt;
  4. ocena dotychczasowej współpracy z administracją publiczną, rzetelne oraz terminowe wykonywanie i rozliczanie zadań zleconych w ubiegłych latach – ocena do 5 pkt;
  5. ocena kalkulacji kosztów realizacji zadania – ocena do 5 pkt.
9. Po zsumowaniu punktów Komisja może wybrać więcej niż jedną ofertę. Ze swoich prac Komisja sporządza protokół, który przedkładany jest Zarządowi Powiatu w Elblągu.
10. Do decyzji Zarządu Powiatu w Elblągu w sprawie rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert nie stosuje się trybu odwoławczego.
11. Informacja o wynikach konkursu zostanie umieszczona na stronie internetowej powiatu, w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Elblągu.
12. O wyborze oferty i przyznaniu dofinansowania oferent zostanie powiadomiony telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mailem) lub pisemnie.
13. Oferty wraz z dokumentami nie będą zwracane Oferentowi.
14. W terminie do 30 listopada 2023 r. Zarząd Powiatu w Elblągu dokona wyboru oferty.
 
VIII. Z budżetu powiatu przeznaczono na ten cel środki finansowe w wysokości:
  1. 64.020,00 zł w 2023 r.;
  2. 64.020,00 zł w 2022 r.
 
IX. Dodatkowe informacje na temat konkursu można uzyskać w Wydziale Organizacyjnym pod numerem telefonu 55 239-49-33 lub Wydziale Promocji Powiatu, Edukacji, Kultury i Sportu pod numerem telefonu 574940962.
 
X. Informacje końcowe:
1. W kwestiach nieuregulowanych powyższym ogłoszeniem mają zastosowanie przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz inne właściwe przepisy prawa.
2. Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Administratorem danych osobowych zawartych w przesłanych ofertach jest Starosta Elbląski. Dane zostaną wykorzystane na potrzeby przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Elbląskiego
w 2024 r.
 
 
 
OŚWIADCZENIE
 
do oferty składanej w otwartym konkursie ofert na realizację zadań publicznych Samorządu Powiatu Elbląskiego przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2024 w zakresie: prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego przez organizację prowadzącą działalność pożytku publicznego, z lokalizacją w miejscowości Pasłęk, ul. Wojska Polskiego 14.
 
Organizacja: ………………….…………………………………………………………………………… o nr KRS (lub innej ewidencji) …………………………… w związku ze składaniem oferty w otwartym konkursie ofert ogłoszonym przez Zarząd Powiatu Elbląskiego, oświadcza, że przyjmuje do wiadomości treść poniższej klauzuli informacyjnej:
 
Zgodnie z obowiązkiem nałożonym art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), poniżej przekazujemy informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawartych w dokumentach składanych przez organizację pozarządową w związku z udziałem w ww. otwartym konkursie ofert, w szczególności w ofercie i jej aktualizacji, umowie, aktualizacjach umowy, sprawozdaniu i dokumentach związanych z realizowanym zadaniem:
1) administratorem danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Elblągu reprezentowane przez Starostę Elbląskiego, ul. Saperów 14A, 82-300 Elbląg, tel. 55 239 49 00, email: (dalej: Administrator).
2) Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt jest możliwy pod adresem e-mail: .
3) dane osobowe przetwarzane będą w celu uczestniczenia w ww. otwartym konkursie ofert, tj. podawane w dokumentacji składanej do Administratora w ramach konkursu, zawieranej umowy i sprawozdawczości w przypadku realizacji zadania zleconego wyłonionego w trybie tego konkursu. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO.
4) organizacja pozarządowa ma obowiązek poinformowania osób, których dotyczą przekazane przez nią Administratorowi dane osobowe, że przetwarza ich dane osobowe i przekazuje Administratorowi w celu wskazanym w pkt. 3.
5) osoby, których dane dotyczą mają prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
6) dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
7) w każdym czasie przysługuje osobom, których dane dotyczą prawo dostępu do swoich danych osobowych, jak również prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8) jeżeli osoby, których dane dotyczą uważają, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, mają one prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9) podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz jest warunkiem niezbędnym do uczestniczenia w ww. konkursie w zakresie wymaganym przez Administratora. W przypadku niepodania obowiązkowych danych, nie będzie możliwe uczestniczenie w ww. konkursie i realizacja zadania zleconego wyłonionego w wyniku postępowania konkursowego.
 
 
 
………………………………….                                                                                                     ………..……..……………………………..
Miejscowość, data                                                                                                               Podpisy osób upoważnionych

Akapit nr 2 - brak tytułu

Elbląg, 2023-03-30
Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert Zarządu Powiatu na zadania z zakresu: sport, kultura i turystyka w 2023 r.
Organizacje pozarządowe, którym Zarząd Powiatu w Elblągu udzielił wsparcia finansowego powinny przygotować i jak najszybciej dostarczyć do Wydziału Promocji Powiatu, Edukacji, Kultury i Sportu, następujące informacje:
1) numer konta bankowego organizacji;
2) imiona, nazwiska, funkcje, PESEL osób, które będą podpisywały umowę (zgodnie ze statutem i zapisami w KRS lub innym rejestrze);
3) w przypadku przyznania niższej niż wnioskowana kwota dotacji należy dokonać aktualizacji:
a) kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,
b) opisu poszczególnych działań,
c) opisu rezultatów,
d) planu i harmonogramu działań.
Powyższe załączniki są niezbędne do sporządzenia umów na realizację zadań, które uzyskały dofinansowanie.
Wykaz zadań, które otrzymały wsparcie finansowe Zarządu Powiatu w Elblągu w ramach otwartego konkursu ofert dla podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych w 2023 r. z zakresu: wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego oraz turystyki i krajoznawstwa:
I. z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej
1. Organizacja imprez sportowych i rekreacyjnych dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych mieszkańców powiatu elbląskiego:
1)
Integracyjny Turniej w Siatkówkę Plażową połączony z zawodami rekreacyjnymi - Integracyjny Klub Sportowy ATAK - 4 000 zł;
2) XXIV Otwarte Mistrzostwa Powiatu Elbląskiego w Biegu na Orientację - Elbląski Klub Orienteeringu GRYF przy Klubie Pułku Wsparcia Dowodzenia - 1 500 zł;
3) Ze sportem za pan brat - Senioriada - Pasłęcki Uniwersytet Trzeciego Wieku - 3 000 zł;
4) Organizacja imprez sportowych i rekreacyjnych dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych mieszkańców powiatu elbląskiego - Klub Sportowy "Elbląskie Włóczy-Kije" - 3 000 zł;
5) XXVIII Międzynarodowy festiwal Unihokeja Dzieci i Młodzieży o "Puchar Bałtyku" - Elbląski Szkolny Związek Sportowy - 5 000 zł.
2. Przygotowanie i udział reprezentacji powiatu elbląskiego w zawodach sportowych osób niepełnosprawnych:
1)
Przygotowanie i udział reprezentacji powiatu elbląskiego w zawodach sportowych osób niepełnosprawnych - Integracyjny Klub Sportowy ATAK - 2 000 zł.
II. z zakresu kultury sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego
1. Działania na rzecz propagowania kultury mniejszości narodowych:
1)
Warsztaty Kulturalne dla dzieci w Elblągu - Związek Ukraińców w Polsce, Zarząd Oddziału w Elblągu - 2 000 zł;
2) 55 Dziecięcy Festiwal Kultury Ukraińskiej w Elbląg - Związek Ukraińców w Polsce, Zarząd Oddziału w Elblągu - 5 500 zł;
2. Organizacja przedsięwzięć kulturalnych festynów, imprez, plenerów artystycznych, wernisaży, przeglądów artystycznych na terenie powiatu:
1)
Jarmark św. Bartłomieja - Stowarzyszenie Wspierania Aktywności Lokalnej "Kuźnia Pruska" - 3 000 zł;
2) XI Pasłęcki Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej 2023 - Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Józefa w Pasłęku - 6 000 zł;
3) IV Ogólnopolskie Biennale Inspiracji-Co dalej? - Stowarzyszenie "TalentArt"- 4 000 zł;
4) XXXI Ogólnopolski Przegląd Kultury Mniejszości Narodowych INTEGRACJE 2023 - Stowarzyszenie Przyjaciół Młynar - 9 000 zł;
5) Plener plastyczny "Bliżej Natury"–Młynary 2023" - Stowarzyszenie Przyjaciół Młynar - 5 000 zł;
2. Integracja międzynarodowa i międzykulturowa społeczności lokalnych z zakresu dziedzictwa kulturowego powiatu elbląskiego:
1)
Aktywni we wspólnej Europie - Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Wsi "Aniołowo" - 10 000 zł.
III. z zakresu turystyki i krajoznawstwa
1. Organizacja imprez turystycznych i rekreacyjnych dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych mieszkańców powiatu elbląskieg:
1)
Aktywni na szlaku-imprezy cykliczne PTTK Elbląg - Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze Oddział Ziemi Elbląskiej w Elblągu - 2 500 zł;
2) Organizacja imprez turystycznych i rekreacyjnych dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych mieszkańców powiatu elbląskiego - Stowarzyszenie Wspierania Aktywności Lokalnej "Kuźnia Pruska" - 2 500 zł.
Wykaz zadań, które nie otrzymały wsparcia finansowego Zarządu Powiatu w Elblągu w 2023 r.:
1)
Międzyklubowy Turniej Bokserski-Elbląg 2023 - Klub Sportowy Walki "Tygrys".
_____________________________________________
Elbląg, 2023-02-08
 
Zarząd Powiatu w Elblągu
 
ogłasza otwarty konkurs ofert dla podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku na wsparcie realizacji zadań publicznych w 2023 r.
 
 
I. Rodzaj zadania:
a) wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej – 18.500 zł:
Tytuł zadania publicznego:
1. Organizacja imprez sportowych i rekreacyjnych dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych mieszkańców powiatu elbląskiego - 16.000 zł,
2. Przygotowanie i udział reprezentacji powiatu elbląskiego w zawodach sportowych osób niepełnosprawnych - 2 500 zł.
b) kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwo narodowe – 44.500 zł:
Tytuł zadania publicznego:
1. Działania na rzecz propagowania kultury mniejszości narodowych - 7.500 zł,
2. Organizacja przedsięwzięć kulturalnych festynów, imprez, plenerów artystycznych, wernisaży, przeglądów artystycznych na terenie powiatu - 17.500 zł,
3. Działania na rzecz edukacji kulturalnej oraz artystycznej wśród dzieci i młodzieży wiejskiej w powiecie elbląskim - 2.000 zł,
4. Integracja międzynarodowa i międzykulturowa społeczności lokalnych z zakresu dziedzictwa kulturowego powiatu elbląskiego - 10.000 zł,
5. Działania na rzecz zachowania lokalnego dziedzictwa kulturalnego - 5.000 zł,
6. Organizacja konkursów związanych z kulturą na terenie powiatu elbląskiego, organizacja przeglądów dziedzictwa kulturowego powiatu - 2.500 zł.
c) turystyka i krajoznawstwo – 5.000 zł:
Tytuł zadania publicznego:
1. Organizacja imprez turystycznych i rekreacyjnych dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych mieszkańców powiatu elbląskiego – 5.000 zł.
 
II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań w 2023 r. objętych ogłoszonym konkursem wynosi ogółem z poszczególnych zakresów:
1. wspierania i upowszechniania kultury fizycznej – 18.500 zł;
2. kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego – 44.500 zł;
3. turystyki i krajoznawstwa – 5.000 zł.
 
III. Zasady przyznawania dotacji:
1. Podstawą prawną ogłoszenia konkursu jest Uchwała Nr LI/69/2022 Rady Powiatu w Elblągu z dnia 2 grudnia 2022 r. w sprawie uchwalenia programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2023.
2. W otwartym konkursie ofert uczestniczą organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 ze zm.).
3. Złożona oferta winna być zgodna ze wzorem określonym w rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 poz. 2057), tj. powinna zawierać: dane na temat podmiotu składającego ofertę, opis zadania, kalkulacje przewidzianych kosztów realizacji zadania oraz inne wybrane informacje dotyczące zadania.
Wzór oferty można pobrać pod adresem internetowym: www.powiat.elblag.pl (zakładka Organizacje Pozarządowe) - https://powiat.elblag.pl/pl/organizacje-pozarzadowe/dokumenty-do-pobrania.
4. Środki przyznane organizacji pozarządowej w ramach współpracy nie mogą być wykorzystane na:
1) budowę, inwestycje i remonty z wyjątkiem, gdy remont stanowią warunek konieczny do realizacji zleconego zadania, w szczególności gdy obiekt, w którym ma być ono prowadzone jest własnością powiatu elbląskiego;
2) zakup budynków;
3) zakup gruntów;
4) działalność gospodarczą;
5) na pokrycie deficytu działalności organizacyjnej, wsteczne finansowanie projektów;
6) pokrycie kosztów utrzymania biura organizacji (chyba, że stanowi koszt związany z bezpośrednią realizacją projektu);
7) działalność polityczną i religijną.
5. Do oferty należy dołączyć:
1)  oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych – zawarte w końcowej części ogłoszenia;
2) obowiązujący statut organizacji podpisany przez osoby reprezentujące organizację;
3) dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów) – w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru.
Przy składaniu kilku ofert organizacja składa jeden komplet dokumentów, bez względu na liczbę składanych ofert.
Wszystkie kopie złożonych dokumentów powinny zostać poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie z zapisem w statucie organizacji.
6. Przy planowaniu zadania będącego przedmiotem oferty organizacja pozarządowa winna w opisie zadania umieścić informację nt. sposobu jego realizacji (np. zastosowania alternatywnych form, działań, technologii informatycznych, technik on-line, mediów społecznościowych) w przypadku stanu zagrożenia epidemicznego, warunków zagrożenia i innych stanów kryzysowych.
7. W formularzu oferty należy uzupełnić punkt 6 „Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego” działu III - uznaje się wykonanie w przypadku osiągnięcia min. 80% rezultatów (dla każdego osobno).
8. Wnioskowana kwota dofinansowania nie może przekraczać 50% wartości całego przedsięwzięcia. Na pozostałe 50% winno się składać minimum 15% własnego wkładu finansowego lub z innych źródeł, a pozostałą wielkość stanowić może wkład osobowy (w tym praca społeczna członków i świadczenia wolontariuszy) wyceniony adekwatnie do rodzaju i nakładów pracy.
Wkład niefinansowy stanowi wniesiony wkład osobowy. Łączną wartość wkładu niefinansowego organizacja pozarządowa wskazuje w pkt V.B.3.2. oferty. Wniesiony do zadania wkład osobowy, stanowiący nieodpłatne świadczenia wolontariuszy lub pracę społeczną członków organizacji na rzecz zadania, powinien być udokumentowany przez organizację pozarządową poprzez np.: porozumienie z wolontariuszem, kartę pracy wolontariusza, oświadczenie o wniesieniu pracy społecznej przy realizacji zadania (szczegółową wycenę należy wykazać w pkt IV.2 oferty).
Oferent powinien wpisać w ofercie posiadane zasoby rzeczowe do realizacji zadania publicznego bez ich wyceny – wycena wkładu rzeczowego wnoszonego do oferty nie będzie brana pod uwagę.
9. Dopuszcza się w trakcie realizacji zadania możliwość dokonywania przesunięć w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami o 10 %. Zmiany do wyżej określonych poziomów nie wymagają aneksu do umowy.
10. Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
1) Obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej i podmiotu zrównanego realizującego zadanie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniona co najmniej w minimalnym wymiarze o którym mowa w art. 6 ustawy  z dnia 19 lipca 2019 o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.  Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
2) W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany  zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
3) Rekomendujemy opisanie w składanej ofercie realizacji zadania publicznego w jaki sposób zostanie zapewniona dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym, a także ewentualnie dostęp alternatywny.
11. Zarząd Powiatu w Elblągu może odmówić podmiotom wyłonionym w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, że rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
12. Osoba do kontaktu w zakresie przygotowania wniosków aplikacyjnych – Wydział Promocji Powiatu, Edukacji, Kultury i Sportu, tel. 574940962, Magdalena Federewicz, Karina Ulewska.
 
IV. Terminy i warunki realizacji zadań:
Składane oferty powinny prezentować konkretne przedsięwzięcia, których realizacja rozpoczyna się nie wcześniej niż od dnia złożenia oferty w ramach niniejszego konkursu i zakończy się najpóźniej do 31 grudnia 2023 r. zgodnie z warunkami zawartymi w umowie o realizację zadania publicznego. Koszty poniesione w związku z realizacją zadania będą uznawane za kwalifikowalne od dnia zawarcia umowy.
 
V. Składanie ofert:
Kompletne, wypełnione komputerowo wnioski wraz z załącznikami należy składać nie przekraczalnym terminie od dnia 08.02.2023 r. do dnia 01.03.2023 r. w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Elblągu ul. Saperów 14A, 82-300 Elbląg.
 
VI. Tryby i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz terminy dokonania wyboru ofert:
1. Ostateczne rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 31.03.2023 r.
Zarząd Powiatu w Elblągu zastrzega sobie prawo odwołania otwartego konkursu ofert w całości lub części, przedłużenia terminu składania ofert oraz terminu rozstrzygnięcia konkursu.
2. Wyniki konkursu są publikowane na stronie internetowej powiatu w zakładce Organizacje Pozarządowe, w Biuletynie Informacji Publicznej, w zakładce Organizacje Pozarządowe – współpraca oraz na tablicy ogłoszeń w budynku Starostwa Powiatowego niezwłocznie po wyborze ofert.
3. Oferty będą oceniane w dwóch etapach:
I. Etap I oceny oferty – zgodność oferty z wymogami formalnymi. Oceny dokonują pracownicy Wydziału Promocji Powiatu, Edukacji, Kultury i Sportu, którzy mogą wezwać organizację do usunięcia lub uzupełnienia braków formalnych lub innych wad oferty w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia listy ofert zawierających braki formalne na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Elblągu oraz na stronie internetowej www.powiat.elblag.pl (zakładka organizacje pozarządowe – „Otwarty konkurs ofert”). Oferta, która nie zostanie uzupełniona nie będzie rozpatrywana.
Kryteria formalne oceny oferty:
a) złożenie oferty i załączników bez podpisów osób upoważnionych,
b) niewłaściwe wypełnienie wszystkich pól wniosku zgodnie z wymogami rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. (Dz. U. z 2018 poz. 2057),
c) złożenie oferty bez wymaganych załączników,
d) dołączenie do oferty kopii dokumentów bez potwierdzenia zgodności z oryginałem przez osoby upoważnione,
e) złożenie oferty zawierającej błędy rachunkowe w przewidywanych kosztach realizacji zadania,
f) brak umowy partnerskiej lub oświadczenia partnera w przypadku wskazania w ofercie partnera przy realizacji zadania.
Oferty złożone po terminie, na niewłaściwym formularzu, przez podmiot nieuprawniony oraz złożone przez organizację, która według statutu nie prowadzi działalności w dziedzinie objętej konkursem nie będą rozpatrywane.
II. Etap II oceny oferty – do etapu II dopuszczone zostaną wnioski, które spełniają wszystkie kryteria formalne. Oceny dokona Komisja Konkursowa powołana przez Zarząd Powiatu w Elblągu.
Kryteria dotyczące II etapu oceny ofert (ocena punktowa w skali 0 - 65):
1. Ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez wnioskodawcę (ocena punktowa w skali 0-10),
2. Ocena przedstawionej kalkulacji kosztów zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, czy: (ocena punktowa w skali 0-10),
1) wydatki są realne, konieczne i uzasadnione;
2) budżet jest czytelny, jasny, pozycje budżetu są dostatecznie opisane;
3) kosztorys jest spójny z harmonogramem;
4) budżet nie zawiera błędów rachunkowych.
3. Ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których wnioskodawca będzie realizował zadania (ocena punktowa w skali 0-5).
4. Ocena zadeklarowanego udziału środków własnych albo pozyskanych środków z innych źródeł na realizację zadania (ocena punktowa w skali 0-10).
5. Ocena zadeklarowanego przez wnioskodawcę wkładu osobowego, tj. świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków (ocena punktowa w skali 0-5).
6. Analiza i ocena wykonania zadań zleconych wnioskodawcy w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków (ocena punktowa w skali 0-10) (organizacje, które składają wniosek po raz pierwszy otrzymują 5 pkt).
7. Ocena, czy realizacja zadania jest uzasadniona i celowa (ocena punktowa w skali 0-15), tj.:
1) odpowiada na potrzeby odbiorców;
2) cele są jasno określone, mierzalne i realne;
3) zostały określone efekty jakościowe i ilościowe włącznie z podaniem wartości liczbowych oraz czy są one spójne z celami;
4) w zależności od rodzaju zadania, ocena, czy przewidywany efekt jest trwały, wykonanie zadania będzie miało wpływ na poprawę/zmianę sytuacji odbiorców.
4. Przy rozpatrywaniu ofert uwzględniona będzie analiza i ocena realizacji przez wnioskodawcę w latach poprzednich zadań zleconych, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków. Pomimo pozytywnej oceny oferty może ona nie otrzymać dofinansowania, szczególnie w przypadku nierzetelności, nieterminowości oraz nieprawidłowości rozliczenia zadań przez organizację w latach poprzednich.
5. W przypadku zadeklarowania w ofercie zamiaru pobierania wpłat i opłat od uczestników zadania organizacja pozarządowa jest zobowiązana wskazać dokument, z którego wynika zakres prowadzonej odpłatnej działalności pożytku publicznego. Brak podstaw prawnych prowadzenia działalności odpłatnej pożytku publicznego będzie skutkował oceną negatywną oferty na etapie oceny formalnej.
6. Do dofinansowania zostaną zaproponowane oferty według kolejności wynikającej z otrzymanej liczby punktów, odrębnie dla każdego rodzaju zadania.
7. Oferty, które otrzymają ocenę niższą niż 35 pkt nie zostaną zaproponowane do dofinansowania Zarządowi Powiatu.
8. Decyzję ostateczną podejmuje Zarząd Powiatu, po zasięgnięciu oceny Komisji Konkursowej.
Od decyzji Zarządu Powiatu nie przysługuje odwołanie.
9. Poszczególnej organizacji może być przyznana więcej niż jedna dotacja.
10. Konkurs zostanie rozstrzygnięty, jeżeli zostanie zgłoszona przynajmniej jedna oferta.
11. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku organizacja może zmniejszyć wkład własny przy zachowaniu proporcji procentowych lub wycofać swoją ofertę.
12. Wspólną ofertę w konkursie mogą złożyć dwie lub więcej organizacji działających wspólnie, zgodnie z art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 ze zm.).
13. Przyznanie dotacji organizacji pozarządowej jest jednoznaczne z przyznaniem Patronatu Starosty.
 
VII. Informacja nt. zrealizowanych przez Powiat Elbląski w 2022 r. zadań publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – łącznie 64.000 zł, w tym:
a) Dofinansowanie z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej – łącznie 21.500 zł:
1. Tytuł zadania publicznego: Organizacja imprez sportowych i rekreacyjnych dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych mieszkańców powiatu elbląskiego – 19.000 zł (4 zadania zlecone).
2. Tytuł zadania publicznego: Przygotowanie i udział reprezentacji powiatu elbląskiego w zawodach sportowych osób niepełnosprawnych – 2.500 zł (1 zadanie zlecone).
b) Dofinansowanie z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego – łącznie 37.500 zł:
1. Tytuł zadania publicznego: Działania na rzecz propagowania kultury mniejszości narodowych na terenie powiatu elbląskiego – 4.000 zł (1 zadanie zlecone),
2. Tytuł zadania publicznego: Organizacja przedsięwzięć kulturalnych festynów, imprez, plenerów artystycznych, wernisaży, przeglądów artystycznych na terenie powiatu – 32.000 zł (6 zadań zleconych).
3. Tytuł zadania publicznego: Działania na rzecz edukacji kulturalnej oraz artystycznej wśród dzieci i młodzieży wiejskiej w powiecie elbląskim – nie realizowano.
4. Tytuł zadania publicznego Działania na rzecz zachowania lokalnego dziedzictwa kulturalnego – 1.500 (1 zadanie zlecone).
5. Tytuł zadania publicznego: Organizacja konkursów związanych z kulturą na terenie powiatu elbląskiego, organizacja przeglądów dziedzictwa kulturowego powiatu elbląskiego – nie realizowano.
c) Dofinansowanie z zakresu turystyki i krajoznawstwa – łącznie 5.000 zł:
1. Tytuł zadania publicznego: Organizacja imprez turystycznych i rekreacyjnych dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych mieszkańców powiatu elbląskiego
 
 
 
OŚWIADCZENIE
 
do oferty składanej w otwartym konkursie ofert na realizację zadań publicznych Samorządu Powiatu Elbląskiego przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2023 w zakresie: wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i/lub nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania i/lub kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego i/lub turystyki i krajoznawstwa.
 
Organizacja: ………………….……………………………… o nr KRS (lub innej ewidencji) ……………………… w związku ze składaniem oferty w otwartym konkursie ofert ogłoszonym przez Zarząd Powiatu Elbląskiego, oświadcza, że przyjmuje do wiadomości treść poniższej klauzuli informacyjnej:
 
Zgodnie z obowiązkiem nałożonym art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), poniżej przekazujemy informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawartych w dokumentach składanych przez organizację pozarządową w związku z udziałem w ww. otwartym konkursie ofert, w szczególności w ofercie i jej aktualizacji, umowie, aneksach umowy, sprawozdaniu i dokumentach związanych z realizowanym zadaniem:
1) administratorem danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Elblągu reprezentowane przez Starostę Elbląskiego, ul. Saperów 14A, 82-300 Elbląg, tel. 55 239 49 00, email: (dalej: Administrator).
2) Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt jest możliwy pod adresem e-mail: .
3) dane osobowe przetwarzane będą w celu uczestniczenia w ww. otwartym konkursie ofert, tj. podawane w dokumentacji składanej do Administratora w ramach konkursu, zawieranej umowy i sprawozdawczości w przypadku realizacji zadania zleconego wyłonionego w trybie tego konkursu. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO.
4) organizacja pozarządowa ma obowiązek poinformowania osób, których dotyczą przekazane przez nią Administratorowi dane osobowe, że przetwarza ich dane osobowe i przekazuje Administratorowi w celu wskazanym w pkt. 3.
5) osoby, których dane dotyczą, mają prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
6) dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
7) w każdym czasie przysługuje osobom, których dane dotyczą prawo dostępu do swoich danych osobowych, jak również prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8) jeżeli osoby, których dane dotyczą uważają, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, mają one prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9) podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz jest warunkiem niezbędnym do uczestniczenia w ww. konkursie w zakresie wymaganym przez Administratora. W przypadku niepodania obowiązkowych danych, nie będzie możliwe uczestniczenie w w/w konkursie i realizacja zadania zleconego wyłonionego w wyniku postępowania konkursowego.
 
 
 
………………………………….                                                     ………..……..……………………………..
Miejscowość, data                                                                      Podpisy osób upoważnionych
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Elblągu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-02-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Karina Ulewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-02-08 08:12:06
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Karina Ulewska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-02-08 08:12:12
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Karina Ulewska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-11-27 14:04:23
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
434 raz(y)